Hírek

Fontos fogyasztói tudnivalók a netes vásárlásokról
A Black Friday már véget ért, viszont közelednek a karácsonyi ünnepek. A legtöbb webáruházban kedvünkre válogathatunk a kedvezményes ajánlatok közül – azonban mi a teendő, ha a vásárolt tárgy vagy szolgáltatás mégsem nyerte el a tetszésünket? Valóban visszakaphatjuk a pénzünket?
Az online vásárlások esetében sajnos gyakori eset, hogy a kézhezvételkor jövünk rá: igazából nincs is szükségünk a megvásárolt termékre, vagy épp nem olyan, amilyennek elképzeltük. Mivel az online vásárlás nem a vállalkozás üzletében, telephelyén vagy székhelyén köttetett, a hagyományostól eltérő értékesítési módszernek minősül, távértékesítésről beszélünk. Ennek megfelelően a vásárló 14 napig élhet az elállás jogával.
Mit takar az elállás?
Ha megbántuk netes vásárlásunkat a neten feladott (és visszaigazolt) rendelést után 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól minden külön indoklás nélkül. Szolgáltatás igénybevétele esetén ez a szerződés megkötését követő 14 nap, fizikai termék esetében a kézhezvételtől számított 14 nap.
Valóban visszakaphatom a pénzem?
Amennyiben az adott határidő előtt, igazolható módon jelezte elállási szándékát a vállalkozás felé, indoklásra sincs szükség, az európai jogszabályok alapján a cég köteles tudomásul venni azt. (Ha nem európai székhelyű cégről van szó, akkor erről érdemes előtte információt szerezni!) Ezt követően a teljes vételárat vissza kell fizetnie az ügyfél részére.
Ne feledje!
A visszafizetés kötelezettsége csupán a vételárra vonatkozik,
a felmerülő szállítási költségek jellemzően a vevőt terhelik.
Mit tehetek, ha a fizetés során merültek fel problémáim?
Amennyiben egy netes fizetés során merültek fel aggályai, és bizonyítható, hogy nem a vállalkozónál volt a hiba, keresse fel pénzügyi szolgáltatóját! A legtöbb online fizetéssel kapcsolatos kérdés egy egyszerű ügyfélszolgálati bejelentést követően megoldódik, azonban, ha pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos panasszal élne, írásban vagy szóban (akár személyesen, akár telefonon) kell panaszt tenni.
A pénzügyi panaszokkal kapcsolatos részletesebb tájékoztatásért keresse fel az MNB Pénzügyi Navigátor oldalát vagy olvassa el a kapcsolódó Pénzügyi Navigátor Füzetet!
További hírek
-
Rangos nemzetközi díjat kapott a Pénzmúzeum
A European Museum Academy (EMA) fődíját nyerte el a Széll Kálmán téren található Magyar Pénzmúzeum …
-
Pénzügyes Nap a Médiatáborban – interjú Török Barnabással
A DUE táborban idén is megrendezésre került a népszerű Pénzügyes Nap. A táborozók ebben az évben – …
-
Zsebre tettük a pénzügyeket a Médiatáborban
A DUE Médiatábornak évek óta az egyik állandó programja a Pénzügyes Nap. A táborozók teszteket tö …
-
700 ezer kiadvány segíti a diákok pénzügyi nevelését az új tanévben
162 ezer példányban érkeztek meg a hazai iskolákba a pénzügyi tudatosság fejlesztését támogató Á …